Globalna sieć w ciągu kilkudziesięciu lat zrobiła tak oszałamiającą karierę jak żaden inny rodzaj mediów. Trudno jest przecenić rolę internetu we współczesnym świecie. Po pierwsze korzystamy z niego do celów prywatnych, bo jest on niezastąpionym źródłem rozrywki. Przeglądanie interesujących nas informacji, tworzenie internetowych społeczności to tylko niektóre z niezliczonych przykładów takiego wykorzystania globalnej sieci. Internet to jednak również narzędzie niezwykle przydatne w pracy zawodowej. Jego zastosowanie może być różnorakie. Począwszy od włączenia rozwiązań online do infrastruktury firmy, skończywszy na wykorzystywaniu Internetu jako narzędzia skutecznej promocji. Częste sięganie po tego typu rozwiązania nie powinno dziwić, ponieważ globalna sieć jest atrakcyjna nie tylko dla przedsiębiorców, lecz również dla ich potencjalnych klientów. Dzięki możliwości zapoznania się z ofertą firmy online zyskuje ona wizerunek innowacyjnej i nie stroniącej od nowoczesnych rozwiązań. Nie wiesz w jaki sposób wykorzystać internet w firmie? Na początek warto dowiedzieć się o nim trochę więcej. Nie czekaj i już teraz poznaj podmioty działające w sieci.
Chociaż globalna sieć jest medium stosunkowo młodym, to jednak o jej ogromnym znaczeniu możemy przekonać się na własnej skórze. Coraz częściej to właśnie internet wykorzystywany jest jako narzędzie ułatwiające załatwianie spraw, nawiązywanie kontaktów a nawet zawieranie umów. Trzeba jednak zaznaczyć, że podmioty które działają w sieci posiadają różną postać. Po pierwsze należy zwrócić uwagą na portale internetowe. Niegdyś to właśnie one wiodły prym i były najbardziej lubiane przez internautów. Ich zakres tematyczny jest niezwykle szeroki i dopiero zapoznając się z poszczególnymi podstronami jesteśmy w stanie dotrzeć do prognozy pogody, wyników meczów piłkarskich bądź najnowszych wiadomości ze świata polityki albo rozrywki. Obok nich pojawiają się wortale internetowe określane również mianem portali wertykalnych. Posiadają one znaczenie węższy zakres tematyczny. Wiadomości poświęcone wyłącznie jednemu zagadnieniu znajdziemy w obrębie trzeciego typu podmiotów działających w internecie, którymi są serwisy tematyczne. Jednak zjawiskiem cieszącym się największym uznaniem są społeczności internetowe. Użytkownicy uczestniczą w procesie tworzenia tego rodzaju podmiotu działającego w sieci. Próbą przeniesienia tradycyjnych mediów do sieci są także telewizje internetowe i gazety online. Jednak najnowsze prognozy wskazują, że podmiotami, z jakich korzystać będą użytkownicy w przyszłości w największym stopniu są serwisy przez nich współtworzone, czyli Web 2.0 i wyszukiwarki internetowe.
Miano wyszukiwarek internetowych przypisywane jest podmiotom dość zróżnicowanym. Zadaniem jednych z nich jest przeszukiwanie całych zasobów globalnej sieci, podczas gdy inne poświęcone są wyłącznie danemu zagadnieniu. Z taką sytuacją mamy do czynienia mówiąc o wyszukiwarkach branżowych. Otóż dzięki takiemu rozwiązaniu zamiast przeglądać kilkadziesiąt albo nawet kilkaset stron wystarczy wejść na jedną z nich by znaleźć potrzebne informacje. I tak mogą być nimi na przykład bazy danych firm. Jeżeli użytkownik wpisuje w wyszukiwarce zapytanie dotyczące np. biura rachunkowego prowadzącego księgowość uproszczoną bądź księgowość pełną działającego w pobliżu Krakowa lub Torunia, to na jednej stronie znajdzie wszystkie niezbędne informacje. Takie rozwiązanie jest nie tylko przyjazne dla potencjalnego klienta, lecz także zwalnia właściciela firmy z konieczności prowadzenia i utrzymywania dobrze funkcjonującej strony o wysokiej pozycji w globalnej wyszukiwarce. Niewielkim kosztem zatem zwiększa się prawdopodobieństwo odwiedzenia katalogu firm przez przyszłego klienta.